Absolwent Wydziału Budownictwa Politechniki Poznańskiej na kierunku "Drogi kolejowe". Jego doświadczenie zawodowe dotyczy zarówno przygotowania, jak i realizacji zadań inwestycyjnych. Z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA związany jest od 2003 r. Od 2016 r. zasiada w Zarządzie spółki na stanowisku Członka Zarządu, Dyrektora ds. realizacji inwestycji.
Prelegenci
Piotr Bielski


Piotr Bielski
Absolwent kierunku Ilościowych Metod Ekonomii na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również szereg kursów dotyczących modelowania ekonometrycznego, prognozowania, rynków finansowych. Przez pewien czas studiował również matematykę na Uniwersytecie Warszawskim. W Santander Bank Polska (dawniej Bank Zachodni WBK) pracuje od 2001 r., zajmując się analizowaniem i prognozowaniem sytuacji w polskiej gospodarce i na rynku finansowym. Wcześniej pracował m.in. w PKO Banku Polskim, początkowo w Departamencie Ryzyka Finansowego, a później jako ekonomista, współtworząc jeden z pierwszych w kraju bankowych zespołów zajmujących się analizą makroekonomiczną.
Roman Babak


Roman Babak
Aleksander Baranowski


Aleksander Baranowski
Dariusz Blocher


Dariusz Blocher
Absolwent Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Częstochowskiej. W 2007 r. absolwent IESE Business School w Barcelonie. Od lutego 2002 r. - członek Zarządu, dyrektor ds. zarządzania kadrami Budimeksu SA. Od listopada 2007 r. - prezes Zarządu Budimeksu Dromeksu SA, a w latach 2009-2021 – prezes Zarządu Budimex SA. W latach 2019-2021 dyrektor Ferroviala Agroman na Europę. Obecnie członek Rady Nadzorczej Budimex SA oraz Non-Executive Managing Director w Ferrovial Construction International SE.
Arnold Bresch


Arnold Bresch
Marek Budzisz


Marek Budzisz
Historyk z wykształcenia (Uniwersytet Warszawski), manager z racji wykonywanego zawodu (dyrektor finansowy w prywatnym funduszu inwestycyjnym). W młodości jeden z uczestników opozycyjnego Ruchu Młodej Polski. W przeszłości pracował, jako dziennikarz w telewizji (Puls Dnia), radio (Radio Plus) oraz w dzienniku Życie. Doradca ministra szefa kancelarii Premiera oraz ministra finansów w rządzie Jerzego Buzka. Obecnie analityk regularnie piszący na tematy postsowieckiego Wschodu w swym blogu Wieści z Rosji (Salon24) oraz w Tygodniku TVP, Nowej Konfederacji, Dzienniku Gazecie Prawnej, Rzeczach Wspólnych, WGospodarce, Gazecie Bankowej.
Wojciech Caruk


Wojciech Caruk
Manager z ponad dwudziestoletnim, profesjonalnym doświadczeniem w koordynowaniu i zarządzaniu projektami budowlanymi zdobytym m.in. w Globe Trade Centre, LC Corp Sky Tower, Skanska Residential Development Poland, Immobel Poland, E&L Architects. Był dyrektorem projektu Złota 44. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora ds. inwestycji w Dom Development. Ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale Inżynierii Lądowej.
Dr Tetiana Chuzha


Dr Tetiana Chuzha
Bartosz Cichocki


Bartosz Cichocki
Bartosz Cichocki urodził się w 1976 r. Jest absolwentem Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Od lat specjalizuje się w problematyce wschodniej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Ośrodku KARTA, Ośrodku Studiów Wschodnich im. Marka Karpia jako analityk polityki regionalnej Rosji, w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych jako koordynator programu Rosja-Eurazja, a także w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego jako specjalista ds. polityki zagranicznej i bezpieczeństwa Rosji, a następnie jako naczelnik wydziału spraw międzynarodowych. W latach 2015-2016 Bartosz Cichocki pracował w Ambasadzie RP w Moskwie, odpowiadając za stosunki dwustronne i kontakty prasowe. Następnie, do 2017 r. był doradcą szefa Agencji Wywiadu. Od kwietnia 2017 r. do marca 2019 r. zajmował stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych RP. Od 11 marca 2019 r. Bartosz Cichocki jest Pełnomocnym i Nadzwyczajnym Ambasadorem Rzeczypospolitej Polskiej na Ukrainie.
Piotr Dardziński


Piotr Dardziński
Manager z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. W latach 2015-2019 podsekretarz, a następnie sekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, odpowiedzialny za współpracę nauki i biznesu. Twórca ustawy o doktoratach wdrożeniowych oraz koordynator prac nad nową koncepcją funkcjonowania instytutów badawczych. Jako członek Zespołu ds. Innowacyjności nadzorował międzyresortowe prace nad pierwszą i drugą ustawą o innowacyjności. Pierwsza z nich została uznana przez organizację Pracodawcy RP za najlepszą ustawę deregulacyjną w obszarze podatków. Oba akty uważa się za punkt zwrotny w likwidacji barier we współpracy między naukowcami i przedsiębiorcami. Były dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II i wiceprezes Instytutu Tertio Millennio. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu w Hamburgu. Doktor nauk humanistycznych i wieloletni wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Stypendysta Uniwersytetu we Fryburgu i absolwent prestiżowego programu menadżerskiego, realizowanego przez IESE Bussines School w Barcelonie.
Prof. nadzw. dr hab. Przemysław Drapała


Prof. nadzw. dr hab. Przemysław Drapała
Partner kierujący 40-osobowym Zespołem Postępowań Sądowych i Arbitrażowych oraz Zespołem Infrastruktury. Od ponad 20 lat reprezentuje podmioty polskie i zagraniczne w złożonych postępowaniach sądowych i arbitrażowych, w szczególności dotyczących inwestycji budowlanych oraz infrastrukturalnych. Jego doświadczenie obejmuje także doradztwo prawne i zastępstwo procesowe klientów z branży automotive, real estate, producentów, dostawców technologii, a także instytucje finansowe. Uznany w międzynarodowym rankingu The LEGAL 500 (2018–2022) za Leading Individual in Poland w kategorii Construction/Construction Disputes. Doradza także wykonawcom i inwestorom prywatnym w związku z realizacją złożonych projektów infrastrukturalnych oraz przemysłowych. Był wielokrotnie powoływany jako arbiter w krajowych i międzynarodowych postępowaniach arbitrażowych (ICC, DIS, KIG, Lewiatan). Profesor nadzwyczajny, Kierownik Katedry Prawa Cywilnego w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, autor ponad 100 publikacji z zakresu prawa cywilnego, handlowego i arbitrażu. Członek Zarządu Sądu Polubownego przy Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, członek ICC Poland, członek DIS, członek Polskiego Stowarzyszenia Sądownictwa Polubownego, przewodniczący Grupy Eksperckiej ds. Prawa i Legislacji Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa (PZPB), członek Rady Zamówień Publicznych.
Prof. Gennadiy Farenyuk


Prof. Gennadiy Farenyuk
Adrian Furgalski


Adrian Furgalski
Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji UJ na kierunku politologia i nauki społeczne. W latach 1998-2000 doradca Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, w latach 2000-2001 doradca Dyrektora Naczelnego PP "Porty Lotnicze" ds. reformy strukturalnej. Od 2004 r. związany z Zespołem Doradców Gospodarczych TOR, najpierw jako Dyrektor, od 2012 r. jako członek Zarządu, a od 2014 r. jako Wiceprezes i od 2019 jak Prezes Zarządu. Od 2011 r. Dyrektor Programowy największego w Polsce związku pracodawców rynku transportu szynowego – Forum Kolejowego Railway Business Forum, od 2014 r. Przewodniczący Zarządu RBF. Członek Rady Ekspertów przy Ministrze Infrastruktury ds. inwestycji kolejowych od 2016 r.
Leszek Gołąbiecki


Leszek Gołąbiecki
Absolwent Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej. W latach 1995-2005 pracował jako kierownik kontraktu w spółkach Unibud, Budimex-Unibud i Budimex Dromex. W latach 2005-2014 był wiceprezesem i dyrektorem do spraw budownictwa Unibepu. Prezesem zarządu spółki Unibep jest od czerwca 2014 r. Jest członkiem Rad Nadzorczych w spółkach Unidevelopment, Budrex i Unihouse oraz prezesem zarządu spółki Unibep PPP. Od roku 2019 pełni funkcję wiceprezesa zarządu Klastra Eksporterów Budownictwa.
Przemysław Janiszewski


Przemysław Janiszewski
Ukończył Politechnikę Białostocką - Wydział Zarządzania oraz Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Jest absolwentem studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończył studia w IMD w Lozannie oraz Advanced MBA Program w IESE w Barcelonie. Współpracę z Unibep SA rozpoczął w 2021 r. na stanowisku Dyrektora Budownictwa Energetyczno-Przemysłowego. W 2022 r. został ustanowiony prokurentem Spółki. W okresie od 2002 do 2016 r. był związany zawodowo z Grupą Skanska, w której realizował i zarządzał dużymi projektami autostradowymi i ekspresowymi, tj: Autostrada A4 oraz Droga Ekspresowa S-69. Następnie pełnił role zarządcze w ramach struktur grupy jako Dyrektor Marketingu i Ofertowania Dywizji Drogowo Mostowej, Dyrektor Budownictwa Kolejowego oraz Dyrektor Clustra Europy Centralnej. Był Dyrektorem Oddziału Czeskiego i Słowackiego w Polsce, członkiem Zarządu jednostki Skanska w Czechach oraz Słowacji, jednocześnie będąc członkiem Rady Nadzorczej jednostki Skanska w Finlandii. Zarządzał biznesem kolejowym w ramach struktur Siemensa w Polsce. W latach 2017-2020 pełnił rolę Wiceprezesa Zarządu Grupy Polimex Mostostal SA, gdzie odpowiadał za wszystkie sprawy operacyjne spółki, jednocześnie będąc Prezesem Zarządu Spółek Segmentowych Grupy: Polimex Energetyka oraz Polimex Infrastruktura. Przed dołączeniem do struktur Grupy Unibep był Prezesem Zarządu słowackiej spółki z Grupy Colas. Aktualnie pełni również funkcję przewodniczącego Prezydium Komitetu Energii Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.
Artur Jarząb


Artur Jarząb
Absolwent Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Wrocławskiej oraz Menedżerskich Studiów Podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Ukończył wiele kursów, które wspomagają go w codziennej pracy z innowacyjnymi projektami, takie jak: Design Thinking, Prince2® Foundation, FMEA (Failure Mode and Effect Analysis), Zarządzanie i Wprowadzanie nowych produktów na rynek czy Efektywne wykorzystanie narzędzi informatycznych w zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności. Od 2010 r. związany z nowoczesną branżą materiałów izolacyjnych w budownictwie oraz chemii budowlanej. Obecnie jako Kierownik ds. Rozwoju Innowacji, odpowiedzialny za innowacyjne rozwiązania w materiałach izolacyjnych w Synthos S.A., wcześniej w firmie Selena FM SA rozwijał nowoczesne technologie piano-klejów poliuretanowych do murowania i klejenia materiałów budowlanych oraz pian poliuretanowych do izolowania. Doświadczenie w branży budowlanej zdobywał na wielu rynkach światowych (cała Europa, Chiny, Kazachstan, Ukraina, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, USA, Canada, Brazylia, Argentyna), analizując je pod kątem możliwości rozwoju nowych technologii budowlanych, a później wprowadzając gotowe technologie na rynek z sukcesem. Współpracuje z wieloma Instytutami i Stowarzyszeniami na poziomie lokalnym i globalnym. Obecnie przewodniczy grupie specjalistów z branży izolacji EPS (Expanded Polystyrene) z poziomu Stowarzyszenia dla wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej, która to grupa zajmuje się analizą i budowaniem bezpiecznych izolacyjnych rozwiązań systemowych w połączeniu z systemami PV (Photovoltaics). Szeroką wiedzę i doświadczenie zawodowe zdobywał wcześniej między innymi jako: Project Engineer w branży Automotive w korporacji Sumitomo Electric Wiring Systems czy Solution Manager w branży Agro w firmie DeLaval.
Szymon Jungiewicz


Szymon Jungiewicz
Koordynuje analizy i monitorowanie rynku budowlanego, przygotowuje raporty rynkowe oraz uczestniczy w projektach o charakterze doradczym, autor licznych opracowań przygotowywanych dla największych firm deweloperskich, budowlanych oraz banków komercyjnych i stowarzyszeń branżowych.
dr inż. Krzysztof Kaczorek


dr inż. Krzysztof Kaczorek
Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej, Pełnomocnik Dziekana WIL PW ds. opracowywania opinii i ekspertyz dla podmiotów zewnętrznych, Prezes Polskiego Towarzystwa Politechnicznego, Członek The Chartered Institute of Building, Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Budownictwa, autor i współautor szeregu opinii i prac badawczych z dziedziny technologii i organizacji robót i procesów budowlanych, prawa budowlanego oraz zarządzania w budownictwie, opracowywanych na zlecenia zarówno podmiotów prywatnych, jak i instytucji państwowych oraz samorządowych.
Jerzy Karwelis


Jerzy Karwelis
Odpowiedzialny za projekt Centrum Łukasiewicz dotyczący technologicznych aspektów odbudowy Ukrainy. Zajmuje się komercjalizacją innowacji Łukasiewicza w zakresie partnerów strategicznych.
Anna Karyś-Sosińska (TBC)


Anna Karyś-Sosińska (TBC)
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Finanse i Bankowość). W latach 2000-2002 HR Consultant w Krakowskim Instytucie Technologii Sp. z o.o., gdzie była odpowiedzialna za rekrutacje na pozycje średniego i wysokiego szczebla. W latach 2002–2019 HR Manager Infrastructure & Railway Division w Budimex SA, odpowiedzialna za procesy HR dla 3000 pracowników, realizację polityki personalnej zgodnie ze strategią firmy, wsparcie kadry wyższego szczebla we wszelkich aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi, prowadzenie i wdrażanie projektów HR. W latach 2019-2022 HR Manager at Headquoters w Budimex SA & Spravia Sp.z o.o., gdzie udzielała wsparcie zarządowi i kadrze kierowniczej w obszarze zarządzania personelem i była odpowiedzialna za procesy HR w obszarze Centrali Budimex SA i Rynku Niemieckiego oraz Spravia Sp. z o.o. Od 2022 r. w Budimex SA pełni funkcję Human Resources Director, gdzie odpowiedzialna jest za Pion Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz realizację polityki personalnej dla 7000 pracowników zgodnie ze strategią firmy na rynku polskim, niemieckim, słowackim i czeskim.
Dr Damian Kaźmierczak


Dr Damian Kaźmierczak
Doktor nauk ekonomicznych, wykładowca akademicki i pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania Finansami Przedsiębiorstwa na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Od 2018 r. Główny Ekonomista w Polskim Związku Pracodawców Budownictwa – największej krajowej organizacji branżowej integrującej firmy i kluczowych interesariuszy polskiego sektora budownictwa. Komentator i ekspert rynku budowlanego w ogólnopolskich mediach. Autor analiz i ekspertyz dotyczących finansowych i ekonomicznych aspektów funkcjonowania branży budowlanej. Od 2022 r. Ekspert Ekonomiczny w DLA Piper Poland – polskiego biura globalnej kancelarii prawnej DLA Piper.
Bogdan Kępka


Bogdan Kępka
Pełni funkcję Menadżera ds. Projektów B+R w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM). Od 2003 r. zajmuje się tematyką klasteringu w Polsce. Uczestniczył w wielu projektach szkoleniowych i doradczych związanych tworzeniem, planowaniem strategicznym oraz zarządzaniem operacyjnym wielu polskich klastrów. Współuczestniczył w projektach benchmarkingu klastrów. Od 2012 r. specjalizuje się w doradztwie związanym z tworzeniem i realizacją projektów innowacyjnych dla firm z wielu sektorów gospodarki, w tym sektora motoryzacji. W obszarze zainteresowań pozostają też projekty badawczo-rozwojowe, realizowane w partnerstwach biznesu i nauki, a zwłaszcza projekty związane z ekoinnowacjami, recyklingiem oraz zagospodarowaniem odpadów w przemyśle motoryzacyjnym w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Specjalizuje się w projektach związanych z innowacjami produktowymi, organizacyjnymi, marketingowymi oraz społecznymi. Pasjonuje się ekologią, ochroną środowiska, kooperacjami i współpracą oraz tworzeniem i wdrażaniem modeli biznesowych w tych obszarach. Jest współautorem wielu publikacji związanych z klastrami oraz ekoinnowacjami.
Janusz Komurkiewicz


Janusz Komurkiewicz
Absolwent Politechniki Krakowskiej oraz Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Po studiach pracował jako inżynier w firmie Polgraph w Nowym Sączu, a od 1994 r. zatrudniony jest w firmie FAKRO. Zaczynał jako kierownik Działu Promocji i Reklamy, a w 2008 r. został Dyrektorem Marketingu Polska. Od 2001 r. reprezentował firmę FAKRO w Stowarzyszeniu Producentów Stolarki Budowlanej. W 2005 r., po przekształceniu stowarzyszenia w Związek Producentów, Dostawców i Dystrybutorów Polskie Okna i Drzwi został wybrany na członka rady programowej związku, potem – na członka zarządu Związku POiD. Od 2008 r. pełni funkcję prezesa Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi. Dzięki wspólnym staraniom firmy FAKRO oraz Związku Polskie Okna i Drzwi pod kierownictwem prezesa Janusza Komurkiewicza branżę stolarki budowlanej uznano za polską specjalność eksportową, którą objęto programem Ministerstwa Gospodarki – Branżowym Programem Promocji.
Maciej Korbasiewicz


Maciej Korbasiewicz
Absolwent Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach, uczestnik programu American Management Association w Watertown w Stanach Zjednoczonych. Doświadczenie menedżerskie zdobywał w Polsce, Japonii i USA. W 1991 r. został managerem polskiej grupy inżynierów w firmie Taiyo w Tokyo – koncernu zajmującego się wieloma dziedzinami – od elektroniki i automatyki dla motoryzacji po drukarstwo, a następnie awansował na dyrektora generalnego Tayio Poland w Gliwicach. Po jakimś czasie zmienił branżę i jako dyrektor zarządzający oraz prezes prowadził w Polsce firmy należące do zagranicznych koncernów i zajmujące się produkcją oraz dystrybucją rur kompozytowych dużych rozmiarów. W kolejnym etapie swojej kariery wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie prezesował firmie Amitech USA należącej do saudyjskiej Grupy Amiantit, produkującej rury kompozytowe do transportu wody i ścieków. Po blisko czterech latach wrócił do Polski i od 2009 r. jest prezesem zarządu w Bolix SA.
Katarzyna Kowalska


Katarzyna Kowalska
Ukończyła studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu na kierunku Finanse i Rachunkowość, ze specjalizacją w inwestycjach kapitałowych i strategiach finansowych przedsiębiorstw. Absolwentka London School of Economics. Karierę zawodową rozpoczęła w konsultingu finansowym. Od 2012 r. pracowała na stanowisku Business Developera odpowiedzialnego za rozwój spółki z sektora płatniczego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej m.in. w takich krajach jak Polska, Bułgaria, Rumunia i Kazachstan. Obsługiwała sektor bankowy oraz instytucje międzybankowe, w tym izby rozliczeniowe i banki centralne. Następnie pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Wsparcia Dużych Inwestycji w Ministerstwie Rozwoju, gdzie zajmowała się zarządzaniem relacjami zarówno z krajowymi, jak i międzynarodowymi instytucjami finansowymi oraz koordynacją źródeł i instrumentów finansowych.
Dr Marcin M. Kruk


Dr Marcin M. Kruk
Absolwent Politechniki Lubelskiej, w której uzyskał tytuł magistra inżyniera budownictwa oraz stopień naukowy doktora, a w ramach polsko-amerykańskiego programu – dyplom MBA (współpraca z University of Minnesota w Minneapolis z USA). Od początku pracy zawodowej związany ze środowiskiem jednostek badawczych (COBRPB CEBET, ICiMB, ITB) oraz forum PZITB i Klubu POLLAB. Dyrektor ITB w latach 2015-2017. Łącząc zdobytą wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu strategicznym uczestniczył w latach 2017-2020 w projektach transformacyjnych Thales Polska. W ramach swoich pasji łączy aktywność rodzinną, zawodową i społeczną z rozwojem ludzi uwalniając ich potencjał i pasję.
Kazimierz Krupa


Kazimierz Krupa
Ekonomista, aktywny uczestnik, komentator i analityk polskiego rynku kapitałowego od okresu schyłkowego komunizmu, przez transformację, aż po chwilę obecną. W latach 90. pełnił rolę radcy ministra w Ministerstwie Skarbu Państwa, współtworzył Giełdę Energii, w której później pełnił funkcję doradcy Zarządu. Był członkiem zespołu roboczego ds. medialnych przy gabinecie Leszka Balcerowicza, wicepremiera i ministra finansów. Ukończył kursy zarządzania funduszami inwestycyjnymi, doradztwa inwestycyjnego oraz maklera papierów wartościowych. Jego szeroką wiedzę wzbogaca olbrzymie doświadczenie medialne zdobyte podczas pełnienia funkcji redaktora naczelnego w takich tytułach prasowych, jak "Forbes" (2007-14), "Prawo i gospodarka" (2002), "Pieniądz" (2000) oraz "Parkiet" (1994-98). Publicysta, autor licznych artykułów prasowych, analiz i raportów gospodarczych.
Karol Kubica


Karol Kubica
Absolwent filologii ukraińskiej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (w tym trzy semestry na Narodowym Uniwersytecie Lwowskim im. Iwana Franki we Lwowie w ramach stypendium naukowego). Współpracował ze Stowarzyszeniem Forum Młodych Dyplomatów, Konsulatem Generalnym RP we Lwowie, Stowarzyszeniem Lubelski Klub Biznesu i Konsulatem Honorowym Republiki Mołdawii w Lublinie. Silnie związany z Centrum Obsługi Rynków Wschodnich oraz Programem ,"Razem z Ukrainą". Manager z ponad 12-letnim doświadczeniem zawodowym, nastawionym na współpracę gospodarczą i społeczną między Polską a krajami Europy Wschodniej. Zaangażowany w organizowanie forów międzynarodowych, konferencji, targów i misji zagranicznych oraz tworzenie sieci kooperacji dla polskich przedsiębiorstw z Europą Wschodnią. Uczestnik programów nastawionych na budowanie gospodarczych, społecznych i kulturalnych relacji pomiędzy Polską, a regionami Europy Wschodniej, w szczególności z Ukrainą i Białorusią.
Paweł Kurtasz


Paweł Kurtasz
Manager z wieloletnim doświadczeniem i doktor nauk technicznych. Ukończył Wydział Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki Politechniki Opolskiej. Absolwent studiów podyplomowych Master of Business Administration (MBA), ukończonych z wyróżnieniem. Przed dołączeniem do PAIH pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Były prezes INVEST-PARK DEVELOPMENT - spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej Wałbrzyskiej SSE. Współzałożyciel oraz były prezes spółki zajmującej się systemami bezpieczeństwa w ruchu lotniczym i drogowym. Prywatnie pasjonat lotnictwa, szybownictwa i trekkingu.
Anna Łopaciuk


Anna Łopaciuk
Ekspert w dziedzinie finansowania projektów inwestycyjnych. Z bankowością związana od 2012 r. Zajmowała się oceną i finansowaniem inwestycji zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym, a także analizami rynkowymi w sektorach budowlanym i infrastrukturalnym. Od 2016 r. pracuje w Banku Gospodarstwa Krajowego, pełniąc funkcję Dyrektora Programu Infrastruktura, Transport i Logistyka, jest również managerem w Departamencie Relacji Strategicznych, który zapewnia m.in. wsparcie merytoryczne przy analizie projektów PPP. Przed dołączeniem do BGK pracowała w PKO BP oraz PBP SA.
Kamil Marjanek


Kamil Marjanek
Dr hab. inż. Paweł Pichniarczyk


Dr hab. inż. Paweł Pichniarczyk
Doktor habilitowany nauk technicznych, wykładowca akademicki na stanowisku profesora w Akademii Górniczo-Hutniczej, absolwent MBA. Członek organizacji naukowych i technicznych, autor licznych publikacji naukowych. Od ponad 20 lat zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi dotyczącymi innowacyjnych materiałów budowlanych. Posiada duże doświadczenie w realizacji projektów B+R, które zostały zakończone wdrożeniem w przemyśle. W ostatnich latach w szczególności zaangażowany jest w prace dotyczące zastosowania energooszczędnych i niskoemisyjnych technologii w budownictwie oraz związane z technologiami służącymi ochronie środowiska naturalnego oparciu o OZE i technologie H2.
Krzysztof Pietraszkiewicz


Krzysztof Pietraszkiewicz
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na Wydziale Nauk Przyrodniczych oraz Studiów Podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość. W latach 1985-1989 był zatrudniony w Urzędzie Rady Ministrów, Od 1991 r. związany ze Związkiem Banków Polskich, w którym od 2003 r. pozostaje prezesem. Jest autorem szeregu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dla polskiego sektora bankowego. Współtworzył oraz był członkiem władz nadzorczych lub programowych, zakładanych przy udziale ZBP, takich instytucji jak Krajowa Izba Rozliczeniowa SA, Bankowe Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne „Telbank” SA, Warszawski Instytut Bankowości, Centrum Prawa Bankowego, Biura Informacji Kredytowej SA oraz Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor SA Współtworzył m.in. przedstawicielstwo środowiska finansowego w Brukseli (2015), Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (2016). Współinicjator powołania Fundacji Obrotu Bezgotówkowego (2017). Jest orędownikiem działań wspierających rozwój sektora bankowego oraz współdziałania tego sektora z rządem, przedstawicielami polityki i nauki na rzecz innowacyjności i wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki oraz krzewienia w społeczeństwie wiedzy ekonomicznej i zakresie cyberbezpieczeństwa. Jest jednym z kreatorów systemu poręczeń i gwarancji kredytowych oraz współtwórcą Krajowego Punktu Kontaktowego ds. Instrumentów Finansowych Unii Europejskiej przy ZBP.
Artur Popko


Artur Popko
Od 2004 r. związany z Grupą Budimex (Budimex Dromex), gdzie pełnił funkcję kierownika budowy, a następnie kontraktu. W roku 2009 awansował na stanowisko Dyrektora Rejonu. Od roku 2011 Dyrektor Budownictwa Komunikacyjnego. W 2014 r. objął funkcję Dyrektora Budownictwa Infrastrukturalnego Budimeksu SA. Od 2019 r. Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Budimeksu. Jest współtwórcą dywizji budownictwa infrastrukturalnego Budimex. Absolwent Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Białostockiej o specjalności Budownictwo Komunikacyjne. W latach 2000–2002 pracował jako Inżynier Budowy w Przedsiębiorstwie Drogowo-Mostowym Olecko, następnie do 2004 r. kierował realizacją jednego z największych projektów infrastrukturalnych – budową autostrady A2 z ramienia firmy NCC Polska.
Yaroslav Romanchuk


Yaroslav Romanchuk
Yaroslav Romanchuk doradza klientom w najbardziej złożonych kwestiach z zakresu prawa korporacyjnego, podatkowego, celnego, cen transferowych, komercjalizacji własności intelektualnej, planowania podatkowego z wykorzystaniem aktywów niematerialnych, restrukturyzacji przedsiębiorstw, ochrony aktywów, zarządzania ryzykiem nadużyć i korupcji w sektorze korporacyjnym, a także posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu dochodzeń kryminalistycznych. Reprezentuje zarówno krajowe, jak i międzynarodowe firmy w najbardziej złożonych sporach korporacyjnych, podatkowych i celnych. Ma wysoki poziom świadomości polskiego i ukraińskiego środowiska biznesowego, udziela wsparcia prawnego międzynarodowym firmom wchodzącym na rynek ukraiński oraz ukraińskim firmom wchodzącym na nowe rynki europejskie. Jest rekomendowany przez renomowane katalogi prawnicze Chambers & Partners, Legal 500, Ukrainian Law Firms jako wiodący ekspert w dziedzinie krajowego prawa podatkowego, laureat nagród Legal Awards 2019 w kategorii "Best Tax Consulting Lawyer", Legal Awards 2017 w kategorii "Best Tax Litigation Lawyer" oraz Legal Awards 2015 w kategorii "Best Tax Lawyer". Zgodnie z wynikami badań "Ukrainian Law Firms. A Handbook for Foreign Clients oraz Top-50 Ukrainian Law Firms 2013-2022", znalazł się w pierwszej piątce prawników w dziedzinie prawa podatkowego. Regularnie uczestniczy w opracowywaniu projektów aktów prawnych dotyczących podatków, jest autorem licznych publikacji fachowych w mediach krajowych i zagranicznych oraz uczestnikiem międzynarodowych konferencji, forów, seminariów i okrągłych stołów. Jest certyfikowanym ekspertem w zakresie przeciwdziałania oszustwom, posiada międzynarodowy certyfikat FIDIC.
Andrzej Sidło


Andrzej Sidło
Odpowiedzialny za aspekty przemysłowe wdrażanego programu jądrowego: zmapowanie kompetencji i doświadczeń krajowego przemysłu pod kątem realizacji prac w sektorze jądrowym; realizacja działań stymulujących krajowy przemysł do współpracy ze światowym sektorem jądrowym: przygotowanie i realizacja serii szkoleń oraz działań informacyjnych dla krajowego przemysłu, głównie w obszarze funkcjonowania norm i standardów technicznych: ASME sec. III, ACI, IEEE, RCC, ISO 19443, KTA, innych oraz promocja krajowych przedsiębiorstw na światowych rynkach – organizacja min. 30 profilowanych misji gospodarczych oraz forów biznesowych w Polsce; kształtowanie regulacji technicznych w zakresie wprowadzenia do polskiego systemu normalizacyjnego międzynarodowych standardów jądrowych. Zaangażowany w prace grup roboczych NuclearEurope (były Foratom) w zakresie optymalizacji procesów supply chain na poziomie UE oraz zaangażowany w projekty dotyczące transferu jądrowego R&D do polskiego przemysłu. W latach 2004-2012 Project manager/Project director w Polimex-Mostostal/ZREW – przygotowanie, realizacja, nadzór nad projektami inwestycyjnymi, modernizacyjnymi i remontowymi w sektorze energetycznym (w tym w obiektach jądrowych), petrochemicznym, stalowym, papierniczym. Łącznie kilkadziesiąt zrealizowanych projektów na terenie UE. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (mgr finansów i bankowości) oraz podyplomowych studiów MBA na Université I Lille we Francji (Insitut d’Administration des Entreprises).
Lidia Stępińska-Ustasiak


Lidia Stępińska-Ustasiak
Jest doktorem socjologii, ukończyła Uniwersytet Warszawski. Posiada również dyplom magistra w dziedzinie nauk społecznych Lancaster University. Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim (ICM), gdzie odpowiadała za komunikację, rozwój działalności szkoleniowej i innych form edukacji, a także za badania w ramach inicjatywy Platforma Otwartej Nauki oraz jej promocją. Zajmowała się też budowaniem relacji z interesariuszami w polskim i europejskim systemie nauki (m.in. z MNiSW, Komisją Europejską, OECD i Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich). W latach 2008-2013 była kierownikiem ds. komunikacji korporacyjnej w UPC Polska, pełniąc jednocześnie funkcję rzecznika prasowego spółki. Wcześniej odpowiadała za komunikację wewnętrzną i PR produktowy w Orange (2003-2007) i Amice Wronki (2002-2003).
Jan Styliński


Jan Styliński
Jest założycielem i przewodniczącym Rady międzynarodowego stowarzyszenia gospodarczego ASEMEA, a także adwokatem, członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie. Współpracuje jako of-counsel z brytyjską kancelarią Wierzbowski Eversheds Sutherland oraz pozostaje wspólnikiem butikowej kancelarii adwokackiej w Warszawie, doradzającej w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego. Od lat specjalizuje się w zagadnieniach procesu inwestycyjnego i rynku budowlanego, w tym w szczególności w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego oraz koncesji, pozyskiwaniu finansowania i kwestiach kontraktowych. Jest autorem licznych publikacji poświęconych tematyce inwestycyjnej, a także prelegentem i panelistą na wielu konferencjach i szkoleniach. Od czerwca 2019 r. pełni funkcję członka zarządu, wiceprezesa Polskiego Klastra Eksporterów Budownictwa. We wrześniu 2022 r. otrzymał nominację na członka Rady Zamówień Publicznych - organu doradczo-opiniodawczego Prezesa UZP.
Konrad Szczęsny


Konrad Szczęsny
Konrad Szczęsny to manager do spraw budownictwa, infrastruktury i rynku nieruchomości w Invest Stockholm. Absolwent Stockholm School of Economics, od kilku lat związany z miastem Sztokholm. Posiada doświadczenie w branży budownictwa publicznego oraz duże rozeznanie na rynku szwedzkim.
Dr Wojciech Tarasiuk


Dr Wojciech Tarasiuk
Doktor nauk ekonomicznych - Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu w Białymstoku; magister ekonomii – Uniwersytet Warszawski Filia w Białymstoku (1986). Od 1989 r. pracuje w bankowości. Przez 18 ostatnich lat związany z PKO Bankiem Polskim. Od 2020 r. pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu KredoBank SA z siedzibą we Lwowie. KredoBank należy do grupy PKO Bank Polski.
Karol Tofil


Karol Tofil
Piotr Uściński


Piotr Uściński
Ukończył inżynierię komputerową i elektronikę na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (2004) i Akademię Menedżerską w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (2006, podyplomowo). Jest także absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie podyplomowo ukończył kierunek Psychologia biznesu (2010). Ukończył również studia MBA. Przez 17 lat był samorządowcem na różnych szczeblach samorządu terytorialnego. Starosta wołomiński w latach 2010-2014. Prowadził własną działalność gospodarczą i zarządzał spółkami prawa handlowego. Poseł na Sejm VIII i IX kadencji, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu na rzecz Życia i Rodziny, wiceprzewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju i Wsparcia Przedsiębiorstw. W resorcie rozwoju i technologii odpowiada za budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne i mieszkalnictwo.
Szymon Waszczyn


Szymon Waszczyn
Brał udział w konferencjach sektorowych, dyskusjach branżowych i targach we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Ambasadą RP w Kijowie, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Konfederacją Budowlaną Ukrainy, Ukraińską Izbą Gospodarczą, radami miast Ukrainy i ich wydziałami architektury. Prowadzi spółkę Bolix Ukraina (2018-obecnie). Wcześniej Był pełnomocnikiem Zarządu ds. Ukrainy i Dyrektorem Generalnym Spółki w Ukrainie, gdzie zarządzał produkcją w zakresie chemii budowlanej, farb oraz materiałów do termomodernizacji budynków, budowaniem strategii rozwoju i pozycji marki na podległym rynku. Do 2019 r. w SWD Group Sp. z o.o. (Ukraina), w latach 2006-2016 w Atlantic SA (Ukraina) jako Dyrektor Generalny odpowiedzialny za powołanie spółki w Kijowie, organizację procesów biznesowych - od planowania produkcji do dystrybucji na rynku Ukrainy, operacji importu towarów, procesów logistycznych z powołaniem biura i magazynu w Kijowie. W latach 2003-2006 pracował w Toruńskich Zakładach Materiałów Opatrunkowych SA (Ukraina), a latach 2002-2003 w firmie NOMA Juniprex sp. z o.o. (Katowice). Ukończył Uniwersytet Jagielloński na wydziale filologicznym Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskiej i wydziale ekonomicznym Studium Zarządzania i Marketingu.
Michał Wieczorek


Michał Wieczorek
Janusz Władyczak


Janusz Władyczak
Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w krajowych i zagranicznych instytucjach finansowych. We francuskich bankach inwestycyjnych odpowiadał za relacje oraz transakcje z największymi firmami i bankami z krajów byłego ZSRR, a także za współpracę z agencjami kredytów eksportowych (ECAs) na całym świecie. Pracując dla jednej z austriackich grup finansowych, opracowywał strukturyzowane produkty inwestycyjne dla polskich klientów bankowości prywatnej i detalicznej oraz wprowadzał nowatorskie instrumenty strukturyzowane na GPW. W PKO TFI pełnił funkcję dyrektora departamentu produktów inwestycyjnych. Ukończył ESCP European School of Management z siedzibą w Paryżu. Studiował również na Uniwersytecie w Wiedniu, w Graduate Insititute of International and Development Studies w ramach Uniwersytetu Genewskiego oraz w Asian Institute of Technology w Bangkoku.
Konrad Wyrwas


Konrad Wyrwas
Marek Zuber


Marek Zuber
Tomasz Żuchowski


Tomasz Żuchowski
Absolwent budownictwa i gospodarki przestrzennej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, a także studiów podyplomowych z informatyki i efektywności energetycznej w budownictwie. Autor artykułów w czasopismach branżowych. Wykładowca Politechniki Rzeszowskiej, Instytutu Edukacji Europejskiej, Colegium Varsoviense. Współpracował z Krajową Radą Izby Architektów RP w zakresie analiz i opinii techniczno-prawnych. Od 2012 do 2015 r. piastował stanowisko wiceszefa Departamentu Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa w Ministerstwie Infrastruktury. Współautor zmian w ustawach, m.in. Prawa budowlanego, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy o samorządzie zawodowym architektów i inżynierów budownictwa, ustawy o uznawaniu kwalifikacji zawodowych, ustawy o wyrobach budowlanych, ustawy o charakterystyce energetycznej budynków i rozporządzeń wykonawczych do tych ustaw. W 2015 r. objął stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. W 2017 r. awansowany na sekretarza stanu w tym resorcie, został jednocześnie pełnomocnikiem rządu do spraw budowy mieszkań w zakresie Krajowego Zasobu Nieruchomości (w ramach programu Mieszkanie+). Po reorganizacji w styczniu 2018 r. przeszedł na analogiczne stanowisko w Ministerstwie Infrastruktury. Od 2018 r. jest pełniącym obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.